6 porad Google dotyczących SEO dla witryn e-commerce

Google wymienia sześć sposobów optymalizacji witryny e-commerce pod kątem wyników wyszukiwania przy użyciu uporządkowanych danych i Google Merchant Center. Google udostępnia sześć wskazówek dotyczących SEO, które łączą uporządkowane dane i Merchant Center, aby jak najlepiej wykorzystać obecność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Alan Kent, rzecznik programistów w Google, szczegółowo opisuje każdą wskazówkę w nowym filmie opublikowanym na kanale YouTube Centrum wyszukiwarki Google.

 

W całym filmie Kent kładzie nacisk na korzystanie z Google Merchant Center, ponieważ umożliwia ono sprzedawcom przesyłanie danych produktów za pośrednictwem ustrukturyzowanych plików danych. Kanały Merchant Center są przeznaczone do odczytywania przez komputery, co oznacza, że ​​dane są pobierane w sposób bardziej niezawodny niż Googlebot indeksujący Twoją witrynę.

 

Nie oznacza to jednak, że należy zrezygnować z używania uporządkowanych danych na stronach produktów i polegać wyłącznie na Merchant Center. Uporządkowane dane produktów pozostają niezbędne, nawet jeśli przekazujesz dane produktów bezpośrednio do Google za pomocą pliku danych Merchant Center.  Google może porównywać dane z pliku danych Merchant Center z uporządkowanymi danymi w Twojej witrynie. Zalecenia Google dotyczące SEO dla witryn e-commerce koncentrują się na jak najlepszym wykorzystaniu obu narzędzi.

 

1. Upewnij się, że produkty są indeksowane

Googlebot może pominąć strony podczas indeksowania witryny, jeśli nie są one połączone z innymi stronami. Na przykład w witrynach e-commerce niektóre strony produktów są dostępne tylko z wyników wyszukiwania w witrynie. Możesz upewnić się, że Google indeksuje wszystkie strony Twoich produktów, korzystając z takich narzędzi, jak mapa witryny XML i Google Merchant Center.

6 porad Google dotyczących SEO

Utworzenie pliku danych o produktach w Merchant Center pomoże Google odkryć wszystkie produkty w Twojej witrynie. Adresy URL stron produktów są udostępniane robotowi Googlebotowi w celu wykorzystania ich jako punktów początkowych do indeksowania potencjalnie dodatkowych stron.

 

2. Sprawdź dokładność wyników wyszukiwania cen produktów

Jeśli Google nieprawidłowo wyodrębni dane o cenach ze stron Twoich produktów, może wyświetlić w wynikach wyszukiwania Twoją pierwotną cenę, a nie cenę po obniżonej cenie. Aby dokładnie podawać informacje o produkcie, takie jak cena detaliczna, rabaty i cena netto, zalecamy dodanie uporządkowanych danych do stron produktów i udostępnienie Google Merchant Center uporządkowanych plików danych o produktach. Pomoże to Google uzyskać prawidłową cenę ze stron produktów.

3. Zminimalizuj opóźnienie cen i dostępności

Google indeksuje strony internetowe w Twojej witrynie zgodnie z własnym harmonogramem. Oznacza to, że Googlebot może nie zauważyć zmian w Twojej witrynie do następnego indeksowania. Opóźnienia te mogą prowadzić do opóźnień w wynikach wyszukiwania w stosunku do zmian w witrynie, takich jak wyprzedaż produktu. Najlepiej byłoby, gdybyś dążył do zminimalizowania niespójności w danych o cenach i dostępności między Twoją witryną a zrozumieniem Twojej witryny przez Google z powodu opóźnień czasowych. Google zaleca korzystanie z plików danych o produktach Merchant Center, aby strony były aktualizowane według bardziej spójnego harmonogramu.

 

4. Upewnij się, że produkty kwalifikują się do uzyskania bogatych wyników produktów

Aby uzyskać wyniki z elementami rozszerzonymi dotyczące produktów, musisz korzystać z uporządkowanych danych produktów. Aby uzyskać specjalny, bogaty format prezentacji produktów, Google zaleca podawanie uporządkowanych danych na stronach produktów i pliku danych produktów w Merchant Center.

 

Pomoże to upewnić się, że Google rozumie, jak wyodrębniać dane produktów, aby wyświetlać wyniki z elementami rozszerzonymi. Jednak nawet przy prawidłowych danych strukturalnych wyniki rozszerzone są wyświetlane według uznania Google.

 

5. Udostępnij lokalne dane o asortymencie produktów

Upewnij się, że Twoje produkty w sklepie zostaną znalezione przez osoby wprowadzające zapytania z frazą „w pobliżu”. Najpierw zarejestruj lokalizację swojego sklepu stacjonarnego w profilu firmy w Google, a następnie prześlij plik danych o asortymencie lokalnym do Merchant Center.

Plik danych o asortymencie lokalnym zawiera identyfikatory produktów i kody sklepów, więc Google wie, gdzie fizycznie znajdują się Twoje zasoby. Jako dodatkowy krok Google zaleca użycie narzędzia o nazwie Pointy. Pointy to urządzenie firmy Google, które łączy się z systemem POS w sklepie i automatycznie informuje Google o danych inwentaryzacyjnych z Twojego fizycznego sklepu. Dane służą do aktualizowania wyników wyszukiwania.

 

6. Zarejestruj się w zakładce Zakupy Google

Może się okazać, że Twoje produkty są dostępne w wynikach wyszukiwania, ale nie pojawiają się na karcie Zakupy. Jeśli nie masz pewności, czy Twoje produkty pojawiają się na karcie Zakupy, najprostszym sposobem, aby się dowiedzieć, jest ich wyszukanie. Same uporządkowane dane i pliki danych o produktach nie wystarczą, by umieścić je na karcie Zakupy. Aby móc korzystać z karty Zakupy, prześlij pliki danych produktów za pośrednictwem Merchant Center i włącz opcję „Przestrzenie w Google”.