John Mueller to osoba, która bardzo często dzieli się przydatnymi radami i spostrzeżeniami ze społecznością specjalistów SEO i marketingu internetowego. Tym razem, przestrzegł przed używaniem znaków specjalnych w adresach URL.

John szczególnie zwrócił uwagę na przecinki, średniki, cudzysłowy, apostrofy, spacje i tym podobne znaki specjalne. Jak twierdzi reprezentant Google, wyszukiwarka nie ma problemu z odczytaniem adresów z użyciem wymienionych znaków, o ile znajdują się one w sitemapie lub normalnych linkach, lecz ma problemy gdy odnajdzie je w kodzie HTML. Pełna wypowiedź Johna, w języku angielskim, znajduje się poniżej:

I generally recommend avoiding special characters like commas, semicolons, colons, spaces, quotes etc. in URLs, to help keep things simple. URLs like that are often harder to automatically link (when someone posts in a forum or elsewhere), and hard for us to recognize correctly when we parse text content to try to find new URLs. When they’re linked normally or submitted through a sitemap directly, they work as expected. However, when we try to recognize the URL in something that we crawl as a HTML or a text page, then we’ll probably „guess” them wrong — which is fine, since we’ve probably already seen them through the normal links & sitemap usage.

John Mueller

Webmaster Trends Analyst, Google